Vragen over Mill WiFi heaters

Momenteel ondervinden wij enkele technische problemen. Klanten die problemen ondervinden bij het migratieproces, resulterend in migratiefouten, worden geadviseerd 24 uur te wachten. Uw account staat momenteel in de wachtrij voor een automatisch migratieproces, dat binnen 24 uur zal worden voltooid. Zodra uw account is gemigreerd, werkt alles zoals altijd.

Zie onderstaand advies:

1: Verwijder de app
2: Installeer de laatste versie van de app via Playstore/Appstore
3: Indien je een WIFI3 apparaat hebt, selecteer het juiste product (dus GEN3 en niet GEN3M) wanneer je verbinding probeert te maken.

Houd er rekening mee dat het na de migratie soms tot 24 uur kan duren voordat alle apparaten normaal verschijnen. Als u dus migreert en daar niet meteen een apparaat ziet, wacht dan even.

Zodra uw account succesvol is gemigreerd, verzoeken wij u vriendelijk ervoor te zorgen dat alle personen met wie u uw huis of kamer hebt gedeeld, ook het migratieproces ondergaan om toegang tot de gedeelde ruimte te behouden.

Tibber
Als je een Tibber-gebruiker bent, houd er dan rekening mee dat de Tibber “Mill 2.0” power-up nu de aanbevolen optie is, omdat de oude power-up niet langer wordt ondersteund.

GEN2 apparaten
Bij problemen met GEN 2 apparaten (bij deze modellen staat er alleen WIFI in de product code ipv WIFI3), kunt u dit document raadplegen voor trouble shooting: GEN2

Het is belangrijk op te merken dat nadat uw migratie is voltooid, het 24 tot 48 uur kan duren voordat Gen2-apparaten in de app verschijnen, omdat het enige tijd duurt voordat ze overstappen naar de nieuwe cloudomgeving.

De volgende informatie kan worden gebruikt in geval van problemen van Wifi3 producten:

Zorg ervoor dat Bluetooth is ingeschakeld en werkt op de telefoon
Als Bluetooth is ingeschakeld en het apparaat nog steeds niet kan worden gevonden, schakel dan Bluetooth uit en start het opnieuw

– Zet het Mill-apparaat uit en vervolgens weer aan (reset of fabrieksreset is niet vereist)
– Zorg ervoor dat er geen firewalls zijn ingeschakeld (dit kan ervoor zorgen dat onze app en apparaat niet correct werken)
– Zorg ervoor dat er geen VPN actief en in gebruik is (dit kan ervoor zorgen dat onze app en apparaat niet correct werken)
– Zorg ervoor dat Cloud Flare niet wordt gebruikt (een soort firewall), dit kan ervoor zorgen dat onze app en apparaat niet correct werken.
– Zorg ervoor dat je een voldoende wifi-dekkingssignaal hebt waar de verwarming zich bevindt

Als een app een tijd lang niet gebruikt wordt, worden de rechten/ machtigingen ingetrokken. Controleer bij de instellingen of de Millnorway app alle toestemmingen heeft.

Volg eerst deze stappen:
-Verwijder de app van uw telefoon (u verliest geen bestaande gegevens of configuratieconfiguraties als u dit doet)
-Zet de telefoon uit
-Start je telefoon opnieuw op
-Installeer de app opnieuw en log in
-Zorg ervoor dat de app alle toestemmingen krijgt die tijdens de eerste installatie worden gevraagd.

Als dit het probleem niet oplost, reset aub de verwarming voordat hij wordt ingesteld:

– Zet de verwarming uit (indien hij aan staat)
– Zet het weer aan
– Zodra u het display ziet oplichten, houdt u de knop “Instellingen” op de kachel 20 seconden ingedrukt (totdat het display “Fr” zegt. Dat is een fabrieksreset)

Let op: bij de bijgewerkte versie van de app heb je de optie om te kiezen tussen “Generation 3M” en “Generation 3”. Kies dan “Generatie 3”. Anders kan de app de verwarming niet vinden.

Mocht het probleem na het volgen van deze tips nog niet verholpen zijn, neem dan aub contact op met de retailer waar u hem gekocht heeft.

Ja, de kachel is op elk moment verbonden met het lokale WiFI netwerk in uw huis.
U kunt de kachel bedienen vanaf elke plek ter wereld (als u over Wifi of 3G/4G/5G beschikt)

In geval van een stroomstoring. Alle instellingen worden opgeslagen in de Millheat-cloud en worden daarom automatisch gesynchroniseerd met de verwarming wanneer de stroom (en internet) is teruggekeerd. De kachel volgt de laatste geregistreerde temperatuur totdat de stroom (en internet) is teruggekeerd.

Deze melding geeft aan dat de heater op Kinderslot of Commercieel slot staat.

U kunt dit in- en uitschakelen vanuit de app. Maar bovendien kunt u deze vergrendeling op de kachel zelf in- / uitschakelen. Schakel de kachel uit met de hoofdschakelaar. Zet de kachel weer aan, houd binnen 5 seconden de knop met het tandwieltje ingedrukt. Na 10 seconden zal het display “COL” of “CHL” tonen, zodra u dit ziet, laat je de knop los en de verwarming activeert / deactiveert het slot.

Voor de modellen PA500LWIFI3M, GL500LWIFI3M, PA900WIFI3MP, GL900WIFI3MP kunt u “Commercial Lock” alleen inschakelen vanuit de app zodra het apparaat is aangesloten. Volg de instructies in de app om “Commercial Lock” / “Child Lock” in/uit te schakelen.

Om de verwarming lokaal te bedienen, doet u het volgende:
Disconnect
Druk 1 keer op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel. Hiermee kunt u handmatig de gewenste temperatuur instellen (de WiFi-lamp op het bedieningspaneel van de kachel knippert langzaam groen) met de knoppen + en -.
Connect:
Druk nogmaals op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel om de kachel weer op de Millheat-wolk aan te sluiten (op het WiFi-lampje op het bedieningspaneel wordt groen licht weergegeven).

De verwarmer verliest de internetverbinding naar de Millheat-cloud en u kunt de verwarmingstoestellen niet bedienen met de app. U kunt ook een rood lampje zien op de WiFi-lampje op het bedieningspaneel van de kachel. De kachel ontvangt geen updates van de Millheat-app en volgt de laatst geregistreerde temperatuur totdat deze weer online is.

De kachel maakt automatisch verbinding met de Millheat-cloud wanneer het internet weer actief is.

NB! Vergeet niet dat u uw kachel lokaal/ handmatig kunt bedienen (wanneer internet niet beschikbaar is).

  • Druk 1 keer op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel. Hiermee kunt u handmatig de gewenste temperatuur instellen (de WiFi-lamp op het bedieningspaneel van de kachel knippert langzaam groen) met de knoppen + en -.
  • Druk langer op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel om de kachel weer op de Millheat-cloud aan te sluiten (op het WiFi-lampje op het bedieningspaneel wordt een groen licht weergegeven).

Kachels met WIFI:

  • Zet de kachel uit (AAN / UIT-schakelaar aan de rechterkant van de kachel)
  • Druk op de instellingenknop (tandwieltje) terwijl u de kachel weer inschakelt (als u een oudere versie hebt, wordt de knop gemarkeerd met een F).
  • Na 20 seconden komt er op de display “FR” te staan, je kan dan de knop loslaten).
  • De kachel staat dan op de fabrieksinstelling.
  • Kachels zonder wifi:

  • Zet de kachel uit (AAN / UIT-schakelaar aan de rechterkant van de kachel)
  • Druk op de instellingenknop (met de golfjes of tandwieltje) terwijl u de kachel weer inschakelt
  • Vragen over WiFi routers/ verbinding maken met Wifi

      Onderstaande informatie geldt alleen voor Generatie 2 modellen, deze modellen hebben “WIFI” in de productcode. Voor Generatie 3 modellen (WIFI3), die geïntroduceerd zijn in het najaar 2021 is dit niet relevant aangezien de verbinding met de router via Bluetooth verloopt.

      Wat zijn de juist routerinstellingen bij WIFI generatie 2 modellen?

    1. Zorg ervoor dat uw router een WiFi b / g / n-signaal distribueert. De meeste routers doen dit automatisch en in dat geval hoeft u niets te veranderen. U kunt de b / g / n-status controleren door via uw computer toegang tot uw router te krijgen.
    2. Sommige routers hebben twee verschillende netwerken. Zorg ervoor dat u verbonden bent met het 2.4 Ghz-netwerk.

    ==> Het is belangrijk dat u het 2,4 Ghz-netwerk gebruikt bij het kiezen van WiFi

    1. Ghz-netwerk (het netwerk waarop u MOET zijn aangesloten bij het installeren van de kachel)
    2. 5 Ghz-netwerk (het netwerk waarmee u NIET verbonden moet zijn tijdens het installeren van de kachel)
    3. Na de installatie kan uw mobiele telefoon op een van de twee Ghz-netwerken worden aangesloten

    De reden waarom we het 2.4 Ghz-netwerk voor de WiFi-module hebben gekozen, is het superieure bereik in dit netwerk.

    Instellingen:
    Als u ons product niet op uw wifi-netwerk kunt aansluiten, is het waarschijnlijk dat de standaardinstellingen van de internetrouter op de 2,4 Ghz wifi-band enige aanpassingen nodig hebben.
    Onze producten zijn compatibel met “alle” routers, maar we hebben de ervaring dat sommige van de router op de markt IOT niet leuk vinden (dingen die op wifi werken, maar geen telefoon, pc, tablets, enz.). Daarom hebben ze soms aanpassingen nodig om alles te laten werken.
    Generatie 2-producten vereisen de volgende instellingen op het wifi-netwerk van 2,4 Ghz:

    1. 2,4 Ghz
    2. 802.11b / g / n
    3. WPA2-wachtwoord (AES-codering)
    4. Kanaal 10 (of lager)
    5. Bandbreedte 40 MHz
    6. DHCP moet ingeschakeld zijn

    ASUS – Ubiquiti router:
    Indien u een ASUS- of Ubiquiti-router hebt, dienen de volgende zaken te worden aangepast:
    Ga naar: Draadloos menu >> Professional-tabblad >> Airtime Fairness. Schakel deze instelling uit.
    Zodra deze instellingen zijn ingesteld, kunt u het product opnieuw instellen en opnieuw verbinden. (Resetten gebeurt door de wifi-knop van het product gedurende 5 seconden vast te houden)

    Als u een firewall op uw netwerk gebruikt:
    Zorg er ook voor dat u de volgende poorten in de firewall van de router hebt geopend:
    TCP / IP:

    • 5000 (http-gateway, app met platform)
    • 443,9005 (https-gateway, app met platform)
    • 9100 (laadbalans van apparaat verbinden met cloud)
    • 8000,9000,9004 (apparaat verbindt met cloud)
    • 9001 (apparaat gegevens push, apparaat besturing cmd, app met platform)
    • 80 (alle diensten van derden)

    UDP:

    1. 6689 (unicast in intranet, apparaat met cloud via router)
    2. 7689, 8689 (uitgezonden in intranet, app met apparaat via router)

    Onderstaande informatie geldt alleen voor Generatie 2 modellen, deze modellen hebben “WIFI” in de productcode. Voor Generatie 3 modellen (WIFI3), die geïntroduceerd zijn in najaar 2021 is dit niet relevant aangezien de verbinding met de router via Bluetooth verloopt.

    Wat zijn de juist routerinstellingen bij WIFI generatie 2 modellen?

    Als je de Mill heater niet kan verbinden met je wifi netwerk, of je verliest de verbinding, het netwerk is instabiel, dan is het waarschijnlijk zo dat de standaardinstelling van de router op de 2,4 Ghz wifiband wat aanpassingen nodig heeft.

    Voordat u probeert uw Mill apparaat te verbinden met de App, dien je het volgende te doen:

    • Start de telefoon opnieuw op om er zeker van te zijn dat er geen services op de telefoon zijn vastgelopen
    • Start de Wifi router opnieuw op
    • Zorg ervoor dat de telefoon verbonden is met het 2,4 Ghz Wifi netwerk. zodra de verwarming is aangesloten kunt u weer 5Ghz gebruiken
    • Zorg ervoor dat er geen VPN is geactiveerd op de telefoon of router, VPN zorgt er namelijk voor dat de app geen verbinden kan maken met onze servers.
    • Zorg ervoor dat u geen anti-virusprogramma met een actieve firewall heeft op de telefoon. De firewall kan de app blokkeren om verbinding te maken met onze server.
    • Zorg ervoor dat de heater goede wifi dekking heeft.

    Als alle bovenstaande suggesties zijn doorgevoerd en je kan nog altijd geen verbinden making, dan dient de wifi router mogelijk te worden aangepast.
    Deze aanpassingen zijn slechts tijdelijk en u kunt deze weer wijzigen zodra de heater is aangesloten.
    Breng aub de volgende wijzigingen aan:

  • Schakel uw 5Ghz uit
  • Verander de wifi model van de 2.4 Ghz van AUTO/802.11b/g/n in 802.11 G. Sommige routers hebben wellicht geen 802.11G optie, probeer dan de 802.11 G/N.
    Ook zijn er routers die andere parameters gebruiken, zij noemen ze “Modes”. Als je zo’n dergelijke router hebt, schakel dan van Mode 1 naar Mode 3. Als de heater verbonden is, adviseren we je om hem in Mode 2 te laten staan.

    Vraag: Ik heb een mesh router waar ik de voorgestelde wijzing niet kan aanbrengen. Wat kan ik doen?
    Om het apparaat te verbinden/configureren, dien je op het 2.4 Ghz netwerk te blijven. Op sommige mesh routers zendt het zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz uit op dezelfde netwerknaam. De telefoon zal de band selecteren afhankelijk van de signaalsterkte. een manier om dit te omzeilen is door het apparaat en de smartphone op een goede afstand van het dichtstbijzijnde mesh knooppunt te plaatsen. De afstand zorgt ervoor dat het 5 Ghz signaal zwak is en de telefoon zal dan automatisch 2.4 GHz selecteren. Zodra het apparaat is aangesloten, kan je hem naar elk gewenste locatie verplaatsen.

    Vraag: Hoe log ik in op mijn router?
    Zie deze link voor een video hoe je kan verbinden met een Wifi router:


    Vraag: Ik kan geen verbinden maken met mijn router.
    We adviseren je om contract op te nemen met je internetprovider. Zij kunnen je helpen met het maken van deze aanpassingen volgens onze richtlijnen. Mochten zij je niet kunnen helpen, stuur ons dan een email met het merk en model van je router. Schrijf in de mail tevens wat je tot nu toe geprobeerd heb en hoe ver je bent gekomen in het verbindingsproces. Hoe meer informatie je ons geeft, des te sneller kunnen we je de juiste oplossing geven.

  • Niet perse. Zolang de WiFi-router genoeg capaciteit heeft voor het aantal actieve apparaten en het b / g-signaal distribueert, zou dit geen probleem moeten zijn.

    Zorg ervoor dat u voldoende WiFi-signaal hebt, wanneer u van plan bent om de kachel te monteren. Vergeet niet dat het WiFi-signaalbereik op de verwarming lager is dan wat u ervaart met bijvoorbeeld mobiele telefoons. Zorg ervoor dat de verwarming, telefoon en WiFi-router dicht bij elkaar zijn tijdens het installeren.

    Verschillende bouwmaterialen zullen het bereik van de WiFi-router beïnvloeden. Het bereik van het WiFi-signaal wordt vooral beïnvloed door het soort materiaal waarmee het huis is gebouwd (beton, houtwerk enz.)

    Als u een zwak WiFi-signaal ervaart, raden we aan het signaal te vergroten met behulp van een WiFi-bereikvergroter (repeater / extender) om te zorgen dat de heaters een stabiel signaal hebben.

    Nee, maar controleer of uw WiFi-router een 2,4 Ghz-signaal uitzendt en of u beschikbare capaciteit heeft voor uw apparaten op de router.

    Vragen over Mill Sense

    We adviseren je om het volgende te doen:
    1) Reset de Mill sense

    Houd de knop 3 seconden ingedrukt, hierdoor wordt de verbinding gereset en wordt het apparaat teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Hiermee wordt het apparaat ook uit de cloud en uit het gebruikersaccount verwijderd. Het apparaat gaat dan in diepe slaap.

    2) Controleer in de app instellingen van de telefoon of de Mill app Bluetooth toestemming heeft.

    Het komt vrij vaak voor dat de app geen toestemming heeft om bluetooth vanaf de telefoon te gebruiken. Sommige telefoons hebben beveiligingsfuncties die ervoor kunnen zorgen dat app-machtigingen worden verwijderd als ze een tijdje niet zijn gebruikt. Vaak krijg je dan een foutmelding “apparaat niet gevonden”. Door weer toestemming te verlenen, kan het apparaat weer verbinden maken.