FAQ Wifi

Veel gestelde vragen - Wifi

Mill WIFI – Veel gestelde vragen

Vragen over Mill WIFI heaters

Alle Mill-kachels die tot en met het seizoen 2016/2017 zijn verkocht, zijn Generatie 1-kachels.
In de Benelux zijn tot winter 2020 alleen Generatie 2 heaters verkocht. In het najaar van 2021 heeft Mill de Generatie 3 modellen geïntroduceerd, herkenbaar aan WIFI3 in de productcode

Het ontwerp blijft hetzelfde, maar de software en hardware is vernieuwd, wat nieuwe functionaliteiten voor de WiFi-verwarmers mogelijk maakt. Zo krijgen de WIFI3 modellen in 2022 een update waardoor ze geschikt worden voor Google Assistant, Alexa en Apple HomeKit.

Tevens is een belangrijk verschil dat een super eenvoudige verbinding met Bluetooth het mogelijk maakt dat hij automatisch met je wifi-netwerk verbindt, ongeacht het type router dat je hebt.
Verder hebben paneelverwarmingen de volgende extra’s gekregen:


  • De eerste en enige verwarming met een PID (Proportioneel-integraal-afgeleide) thermostaat. Wanneer de gewenste temperatuur is bereikt, zal de paneelverwarming deze temperatuur handhaven door het vermogensniveau te verlagen. Dit betekent een stabielere verwarming met minder temperatuurschommelingen.
  • Voorspellende verwarming – De paneelverwarming verwarmt de ruimte zodat de gewenste temperatuur op een bepaald tijdstip wordt bereikt. De paneelverwarming heeft een geavanceerd algoritme waarmee het leert hoe snel/langzaam de temperatuur in de kamer omhoog/omlaag gaat. Op die manier weet hij wanneer hij moet beginnen met verwarmen om de gewenste temperatuur te bereiken op het tijdstip dat je in de app hebt gepland.
  • Kinderslot – kan geactiveerd worden in de app of op de heater
  • Commercieel slot voor verhuurders- kan geactiveerd worden in de app of op de heater
  • Open raamfunctie die de kachel automatisch uitschakelt wanneer een raam wordt geopend – kan worden geactiveerd in de app of op de kachel
  • OTA-updates (Over the Air) waarmee nieuwe opwindende functies aan de software kunnen worden toegevoegd
  • Bedieningspaneel met aanraakscherm
  • Local Res API – bedien de kachels met uw eigen smart home-oplossing
  • Mogelijkheid om Mill Sense Air de temperatuursensor van de verwarming te laten overschrijven – waardoor een nauwkeurigere temperatuurregeling mogelijk is


  • Voor de WIFI modellen uit de convectie en olieradiatoren serie gelden volgende functionaliteiten:

  • Kinderslot – kan geactiveerd worden in de app of op de heater
  • Commercieel slot voor verhuurders- kan geactiveerd worden in de app of op de heater
  • Open raamfunctie die de kachel automatisch uitschakelt wanneer een raam wordt geopend – kan worden geactiveerd in de app of op de kachel
  • OTA-updates (Over the Air) waarmee nieuwe opwindende functies aan de software kunnen worden toegevoegd
  • Bedieningspaneel met aanraakscherm
  • Local Res API – bedien de kachels met uw eigen smart home-oplossing
  • Mogelijkheid om Mill Sense Air de temperatuursensor van de verwarming te laten overschrijven – waardoor een nauwkeurigere temperatuurregeling mogelijk is


  • Voor de WIFI socket uit generatie 3 gelden volgende functionaliteiten:
  • OTA-updates (Over the Air) waarmee nieuwe opwindende functies aan de software kunnen worden toegevoegd
  • Local Res API – bedien de kachels met uw eigen smart home-oplossing
  • Mogelijkheid om Mill Sense Air de temperatuursensor van de verwarming te laten overschrijven – waardoor een nauwkeurigere temperatuurregeling mogelijk is


U kunt dit vinden aan de hand van het volgende informatie op de kachel:
– Generatie 1 serienummer begint altijd met SKAG
– Generatie 2 serienummer begint altijd met SKAH en de product code eindigt met WIFI
– Generatie 3 product code eindigt met WIFI3
De volgende informatie kan worden gebruikt in geval van problemen:

Bij verbindingsproblemen:
Zorg ervoor dat Bluetooth is ingeschakeld en werkt op de telefoon
Als Bluetooth is ingeschakeld en het apparaat nog steeds niet kan worden gevonden
schakel vervolgens Bluetooth uit en start Bluetooth opnieuw
– Zet het Mill-apparaat uit en vervolgens weer aan (reset of fabrieksreset is niet vereist)
– Zorg ervoor dat er geen firewalls zijn ingeschakeld (dit kan ervoor zorgen dat onze app en apparaat niet correct werken)
– Zorg ervoor dat er geen VPN actief en in gebruik is (dit kan ervoor zorgen dat onze app en apparaat niet correct werken)
– Zorg ervoor dat Cloud Flare niet wordt gebruikt (een soort firewall), dit kan ervoor zorgen dat onze app en apparaat niet correct werken.
– Zorg ervoor dat je een voldoende wifi-dekkingssignaal hebt waar de verwarming zich bevindt
Ja, de kachel is op elk moment verbonden met het lokale WiFI netwerk in uw huis. U kunt de kachel bedienen vanaf elke plek ter wereld (als u over Wifi of 3G/4G/5G beschikt)
Alle instellingen worden opgeslagen in de Millheat-cloud en worden daarom automatisch gesynchroniseerd met de verwarming wanneer de stroom (en internet) is teruggekeerd. De kachel volgt de laatste geregistreerde temperatuur totdat de stroom (en internet) is teruggekeerd.
De verwarmingen kunnen de klok van de telefoon niet volgen omdat dit problemen zou veroorzaken als u naar een andere tijdzone reist. Om dit te voorkomen, volgen de heaters de tijd in de Millheat-cloud. De tijd in de Millheat-app kan afwijken van de tijd op uw telefoon.
Om de verwarming lokaal te bedienen, doet u het volgende: Disconnect Druk 1 keer op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel. Hiermee kunt u handmatig de gewenste temperatuur instellen (de WiFi-lamp op het bedieningspaneel van de kachel knippert langzaam groen) met de knoppen + en -. Connect: Druk nogmaals op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel om de kachel weer op de Millheat-wolk aan te sluiten (op het WiFi-lampje op het bedieningspaneel wordt groen licht weergegeven).
De verwarmer verliest de internetverbinding naar de Millheat-cloud en u kunt de verwarmingstoestellen niet bedienen met de app. U kunt ook een rood lampje zien op de WiFi-lampje op het bedieningspaneel van de kachel. De kachel ontvangt geen updates van de Millheat-app en volgt de laatst geregistreerde temperatuur totdat deze weer online is. De kachel maakt automatisch verbinding met de Millheat-cloud wanneer het internet weer actief is. NB! Vergeet niet dat u uw kachel lokaal/ handmatig kunt bedienen (wanneer internet niet beschikbaar is).
  • Druk 1 keer op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel. Hiermee kunt u handmatig de gewenste temperatuur instellen (de WiFi-lamp op het bedieningspaneel van de kachel knippert langzaam groen) met de knoppen + en -.
  • Druk langer op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel om de kachel weer op de Millheat-cloud aan te sluiten (op het WiFi-lampje op het bedieningspaneel wordt een groen licht weergegeven).
  1. Zet de kachel uit (AAN / UIT-schakelaar aan de rechterkant van de kachel)
  2. Druk op de instellingenknop terwijl u de kachel weer inschakelt (als u een oudere versie hebt, wordt de knop gemarkeerd met een F).
  3. U kunt beide knoppen loslaten wanneer u het display reset (de lampjes op het display knipperen).
  4. De kachel start op de standaardtemperatuur van 22 graden Celsius.

Vragen over WiFi routers/ verbinding maken met Wifi

 
    1. Onderstaande informatie geldt alleen voor Generatie 2 modellen, deze modellen hebben “WIFI” in de productcode. Voor Generatie 3 modellen (WIFI3), die geïntroduceerd worden in het najaar 2021 is dit niet relevant aangezien de verbinding met de router via Bluetooth verloopt.

      Wat zijn de juist routerinstellingen bij WIFI generatie 2 modellen?

    2. Zorg ervoor dat uw router een WiFi b / g / n-signaal distribueert. De meeste routers doen dit automatisch en in dat geval hoeft u niets te veranderen. U kunt de b / g / n-status controleren door via uw computer toegang tot uw router te krijgen.
    3. Sommige routers hebben twee verschillende netwerken. Zorg ervoor dat u verbonden bent met het 2.4 Ghz-netwerk.
==> Het is belangrijk dat u het 2,4 Ghz-netwerk gebruikt bij het kiezen van WiFi
      1. 2.4Ghz-netwerk (het netwerk waarop u MOET zijn aangesloten bij het installeren van de kachel)
      2. 5 Ghz-netwerk (het netwerk waarmee u NIET verbonden moet zijn tijdens het installeren van de kachel)
      3. Na de installatie kan uw mobiele telefoon op een van de twee Ghz-netwerken worden aangesloten
De reden waarom we het 2.4 Ghz-netwerk voor de WiFi-module hebben gekozen, is het superieure bereik in dit netwerk.

Instellingen: Als u ons product niet op uw wifi-netwerk kunt aansluiten, is het waarschijnlijk dat de standaardinstellingen van de internetrouter op de 2,4 Ghz wifi-band enige aanpassingen nodig hebben. Onze producten zijn compatibel met “alle” routers, maar we hebben de ervaring dat sommige van de router op de markt IOT niet leuk vinden (dingen die op wifi werken, maar geen telefoon, pc, tablets, enz.). Daarom hebben ze soms aanpassingen nodig om alles te laten werken. Generatie 2-producten vereisen de volgende instellingen op het wifi-netwerk van 2,4 Ghz:
      1. 2,4 Ghz
      2. 802.11b / g / n
      3. WPA2-wachtwoord (AES-codering)
      4. Kanaal 10 (of lager)
      5. Bandbreedte 40 MHz
      6. DHCP moet ingeschakeld zijn
ASUS – Ubiquiti router: Indien u een ASUS- of Ubiquiti-router hebt, dienen de volgende zaken te worden aangepast: Ga naar: Draadloos menu >> Professional-tabblad >> Airtime Fairness. Schakel deze instelling uit. Zodra deze instellingen zijn ingesteld, kunt u het product opnieuw instellen en opnieuw verbinden. (Resetten gebeurt door de wifi-knop van het product gedurende 5 seconden vast te houden) Als u een firewall op uw netwerk gebruikt: Zorg er ook voor dat u de volgende poorten in de firewall van de router hebt geopend: TCP / IP:
      • 5000 (http-gateway, app met platform)
      • 443,9005 (https-gateway, app met platform)
      • 9100 (laadbalans van apparaat verbinden met cloud)
      • 8000,9000,9004 (apparaat verbindt met cloud)
      • 9001 (apparaat gegevens push, apparaat besturing cmd, app met platform)
      • 80 (alle diensten van derden)
UDP:
  1. 6689 (unicast in intranet, apparaat met cloud via router)
  2. 7689, 8689 (uitgezonden in intranet, app met apparaat via router)
Onderstaande informatie geldt alleen voor Generatie 2 modellen, deze modellen hebben “WIFI” in de productcode. Voor Generatie 3 modellen (WIFI3), die geïntroduceerd worden in het najaar 2021 is dit niet relevant aangezien de verbinding met de router via Bluetooth verloopt.

Wat zijn de juist routerinstellingen bij WIFI generatie 2 modellen?

Als je de Mill heater niet kan verbinden met je wifi netwerk, of je verliest de verbinding, het netwerk is instabiel, dan is het waarschijnlijk zo dat de standaardinstelling van de router op de 2,4 Ghz wifiband wat aanpassingen nodig heeft. Voordat u probeert uw Mill apparaat te verbinden met de App, dien je het volgende te doen:
  • Start de telefoon opnieuw op om er zeker van te zijn dat er geen services op de telefoon zijn vastgelopen
  • Start de Wifi router opnieuw op
  • Zorg ervoor dat de telefoon verbonden is met het 2,4 Ghz Wifi netwerk. zodra de verwarming is aangesloten kunt u weer 5Ghz gebruiken
  • Zorg ervoor dat er geen VPN is geactiveerd op de telefoon of router, VPN zorgt er namelijk voor dat de app geen verbinden kan maken met onze servers.
  • Zorg ervoor dat u geen anti-virusprogramma met een actieve firewall heeft op de telefoon. De firewall kan de app blokkeren om verbinding te maken met onze server.
  • Zorg ervoor dat de heater goede wifi dekking heeft. Als alle bovenstaande suggesties zijn doorgevoerd en je kan nog altijd geen verbinden making, dan dient de wifi router mogelijk te worden aangepast. Deze aanpassingen zijn slechts tijdelijk en u kunt deze weer wijzigen zodra de heater is aangesloten. Breng aub de volgende wijzigingen aan:
  • Schakel uw 5Ghz uit
  • Verander de wifi model van de 2.4 Ghz van AUTO/802.11b/g/n in 802.11 G. Sommige routers hebben wellicht geen 802.11G optie, probeer dan de 802.11 G/N. Ook zijn er routers die andere parameters gebruiken, zij noemen ze “Modes”. Als je zo’n dergelijke router hebt, schakel dan van Mode 1 naar Mode 3. Als de heater verbonden is, adviseren we je om hem in Mode 2 te laten staan.

    Vraag: Ik heb een mesh router waar ik de voorgestelde wijzing niet kan aanbrengen. Wat kan ik doen?
    Om het apparaat te verbinden/configureren, dien je op het 2.4 Ghz netwerk te blijven. Op sommige mesh routers zendt het zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz uit op dezelfde netwerknaam. De telefoon zal de band selecteren afhankelijk van de signaalsterkte. een manier om dit te omzeilen is door het apparaat en de smartphone op een goede afstand van het dichtstbijzijnde mesh knooppunt te plaatsen. De afstand zorgt ervoor dat het 5 Ghz signaal zwak is en de telefoon zal dan automatisch 2.4 GHz selecteren. Zodra het apparaat is aangesloten, kan je hem naar elk gewenste locatie verplaatsen.

    Vraag: Hoe log ik in op mijn router?
    Zie deze link voor een video hoe je kan verbinden met een Wifi router:



    Vraag: Ik kan geen verbinden maken met mijn router.
    We adviseren je om contract op te nemen met je internetprovider. Zij kunnen je helpen met het maken van deze aanpassingen volgens onze richtlijnen. Mochten zij je niet kunnen helpen, stuur ons dan een email met het merk en model van je router. Schrijf in de mail tevens wat je tot nu toe geprobeerd heb en hoe ver je bent gekomen in het verbindingsproces. Hoe meer informatie je ons geeft, des te sneller kunnen we je de juiste oplossing geven.
Niet perse. Zolang de WiFi-router genoeg capaciteit heeft voor het aantal actieve apparaten en het b / g-signaal distribueert, zou dit geen probleem moeten zijn.
Zorg ervoor dat u voldoende WiFi-signaal hebt, wanneer u van plan bent om de kachel te monteren. Vergeet niet dat het WiFi-signaalbereik op de verwarming lager is dan wat u ervaart met bijvoorbeeld mobiele telefoons. Zorg ervoor dat de verwarming, telefoon en WiFi-router dicht bij elkaar zijn tijdens het installeren. Verschillende bouwmaterialen zullen het bereik van de WiFi-router beïnvloeden. Het bereik van het WiFi-signaal wordt vooral beïnvloed door het soort materiaal waarmee het huis is gebouwd (beton, houtwerk enz.) Als u een zwak WiFi-signaal ervaart, raden we aan het signaal te vergroten met behulp van een WiFi-bereikvergroter (repeater / extender) om te zorgen dat de heaters een stabiel signaal hebben.
Nee, maar controleer of uw WiFi-router een 2,4 Ghz-signaal uitzendt en of u beschikbare capaciteit heeft voor uw apparaten op de router.