FAQ Wifi

Veel gestelde vragen - Wifi

Mill WIFI – Veel gestelde vragen

Vragen over Mill WIFI heaters

Alle Mill-kachels die tot en met het seizoen 2016/2017 zijn verkocht, zijn Generatie 1-kachels. Echter, in de Benelux zijn alleen Generatie 2 heaters verkocht Vanaf het seizoen 17/18 zijn alle geproduceerde Millheaters Generatie 2-kachels. Het ontwerp blijft hetzelfde, maar de PCB (Printed Circuit Board) is vernieuwd, wat nieuwe functionaliteit voor de WiFi-verwarmers mogelijk maakt:
  • Kalibratie van de verwarmingstoestellen via de Millheat-app
  • Zet de kachels aan / uit via de Millheat-app
  • Toevoegen van “off mode” in uw programma’s
  • Zelfstandige kachels toevoegen
  • Converteren van Celsius naar Fahrenheit
De Generatie 2-verwarmers zijn ook compatibel met WiFi-protocol 80211.b / g / n, terwijl de Generatie 2 compatibel is met 80211.b / g. Bekijk dit artikel als u niet zeker weet of u een Generatie 1- of Generatie 2-heater heeft.
1. Fysiek op de kachel: Als uw kachel zich in de buurt bevindt, kunt u dit vinden aan de hand van het volgende op de kachel: Alle kachels: Bevat het serienummer: – Generatie 1 serienummer begint altijd met SKAG – Generatie 2 serienummer begint altijd met SKAH Paneelverwarming: – Onder de displayafdekking zijn alle Generatie 2-verwarmers gemarkeerd met “Generatie 2”. Generatie 1 zal geen tekst bevatten onder de schermafdekking. 2. Via de Millheat-app (alleen WiFi-verwarmers) Als de kachel zich op een andere locatie bevindt, kunt u het via de Millheat-app nog steeds achterhalen:
    1. Open de Millheat-app
    2. Kies de kamer waar de kachel is aangesloten
    3. Kies “Apparatenlijst”
    4. Selecteer de verwarming in de lijst
    5. Selecteer de “Uit” -knop
    6. Als u een Generatie 1-verwarmer hebt, krijgt u het volgende bericht:
“U hebt een verwarming met versie 1 en dit apparaat biedt geen ondersteuning voor het op afstand in- en uitschakelen van het apparaat. Schakel het handmatig aan / uit op de verwarming met de hoofdschakelaar”
Ja, dit kan via een Mill WIFI socket.
Nee, de heaters moeten zijn aangesloten op de Millheat cloud om uw instellingen in de Millheat-app te volgen. Daarom kunt u de heaters niet verbinden met een lokaal netwerk zonder internettoegang
Ja, op dezelfde manier als bij u thuis. Het enige dat u nodig hebt, is Mill WiFi, WiFi-router en internettoegang op de locatie. U hebt geen hub nodig of de thermostaten te vervangen. U kunt eenvoudig schakelen tussen de verschillende locaties op het startscherm in de Millheat-app. Volg de instructies in deze video hieronder om te schakelen tussen huizen:
Ja, de kachel is op elk moment verbonden met het lokale WiFI netwerk in uw huis. U kunt de kachel bedienen vanaf elke plek ter wereld (als u over Wifi of 3G/4G/5G beschikt)
Alle instellingen worden opgeslagen in de Millheat-cloud en worden daarom automatisch gesynchroniseerd met de verwarming wanneer de stroom (en internet) is teruggekeerd. De kachel volgt de laatste geregistreerde temperatuur totdat de stroom (en internet) is teruggekeerd.
De verwarmingen kunnen de klok van de telefoon niet volgen omdat dit problemen zou veroorzaken als u naar een andere tijdzone reist. Om dit te voorkomen, volgen de heaters de tijd in de Millheat-cloud. De tijd in de Millheat-app kan afwijken van de tijd op uw telefoon.
Om de verwarming lokaal te bedienen, doet u het volgende: Disconnect Druk 1 keer op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel. Hiermee kunt u handmatig de gewenste temperatuur instellen (de WiFi-lamp op het bedieningspaneel van de kachel knippert langzaam groen) met de knoppen + en -. Connect: Druk nogmaals op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel om de kachel weer op de Millheat-wolk aan te sluiten (op het WiFi-lampje op het bedieningspaneel wordt groen licht weergegeven).
De verwarmer verliest de internetverbinding naar de Millheat-cloud en u kunt de verwarmingstoestellen niet bedienen met de app. U kunt ook een rood lampje zien op de WiFi-lampje op het bedieningspaneel van de kachel. De kachel ontvangt geen updates van de Millheat-app en volgt de laatst geregistreerde temperatuur totdat deze weer online is. De kachel maakt automatisch verbinding met de Millheat-cloud wanneer het internet weer actief is. NB! Vergeet niet dat u uw kachel lokaal/ handmatig kunt bedienen (wanneer internet niet beschikbaar is).
  • Druk 1 keer op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel. Hiermee kunt u handmatig de gewenste temperatuur instellen (de WiFi-lamp op het bedieningspaneel van de kachel knippert langzaam groen) met de knoppen + en -.
  • Druk langer op de WiFi-knop op het bedieningspaneel van de kachel om de kachel weer op de Millheat-cloud aan te sluiten (op het WiFi-lampje op het bedieningspaneel wordt een groen licht weergegeven).
  1. Zet de kachel uit (AAN / UIT-schakelaar aan de rechterkant van de kachel)
  2. Druk op de instellingenknop terwijl u de kachel weer inschakelt (als u een oudere versie hebt, wordt de knop gemarkeerd met een F).
  3. U kunt beide knoppen loslaten wanneer u het display reset (de lampjes op het display knipperen).
  4. De kachel start op de standaardtemperatuur van 22 graden Celsius.

Vragen over WiFi routers/ verbinding maken met Wifi

 
    1. Zorg ervoor dat uw router een WiFi b / g / n-signaal distribueert. De meeste routers doen dit automatisch en in dat geval hoeft u niets te veranderen. U kunt de b / g / n-status controleren door via uw computer toegang tot uw router te krijgen.
    2. Sommige routers hebben twee verschillende netwerken. Zorg ervoor dat u verbonden bent met het 2.4 Ghz-netwerk.
==> Het is belangrijk dat u het 2,4 Ghz-netwerk gebruikt bij het kiezen van WiFi
      1. Ghz-netwerk (het netwerk waarop u MOET zijn aangesloten bij het installeren van de kachel)
      2. 5 Ghz-netwerk (het netwerk waarmee u NIET verbonden moet zijn tijdens het installeren van de kachel)
      3. Na de installatie kan uw mobiele telefoon op een van de twee Ghz-netwerken worden aangesloten
De reden waarom we het 2.4 Ghz-netwerk voor de WiFi-module hebben gekozen, is het superieure bereik in dit netwerk. Instellingen: Als u ons product niet op uw wifi-netwerk kunt aansluiten, is het waarschijnlijk dat de standaardinstellingen van de internetrouter op de 2,4 Ghz wifi-band enige aanpassingen nodig hebben. Onze producten zijn compatibel met “alle” routers, maar we hebben de ervaring dat sommige van de router op de markt IOT niet leuk vinden (dingen die op wifi werken, maar geen telefoon, pc, tablets, enz.). Daarom hebben ze soms aanpassingen nodig om alles te laten werken. Generatie 2-producten vereisen de volgende instellingen op het wifi-netwerk van 2,4 Ghz:
      1. 2,4 Ghz
      2. 802.11b / g / n
      3. WPA2-wachtwoord (AES-codering)
      4. Kanaal 10 (of lager)
      5. Bandbreedte 40 MHz
      6. DHCP moet ingeschakeld zijn
ASUS – Ubiquiti router: Indien u een ASUS- of Ubiquiti-router hebt, dienen de volgende zaken te worden aangepast: Ga naar: Draadloos menu >> Professional-tabblad >> Airtime Fairness. Schakel deze instelling uit. Zodra deze instellingen zijn ingesteld, kunt u het product opnieuw instellen en opnieuw verbinden. (Resetten gebeurt door de wifi-knop van het product gedurende 5 seconden vast te houden) Als u een firewall op uw netwerk gebruikt: Zorg er ook voor dat u de volgende poorten in de firewall van de router hebt geopend: TCP / IP:
      • 5000 (http-gateway, app met platform)
      • 443,9005 (https-gateway, app met platform)
      • 9100 (laadbalans van apparaat verbinden met cloud)
      • 8000,9000,9004 (apparaat verbindt met cloud)
      • 9001 (apparaat gegevens push, apparaat besturing cmd, app met platform)
      • 80 (alle diensten van derden)
UDP:
  1. 6689 (unicast in intranet, apparaat met cloud via router)
  2. 7689, 8689 (uitgezonden in intranet, app met apparaat via router)
Als je de Mill heater niet kan verbinden met je wifi netwerk, of je verliest de verbinding, het netwerk is instabiel, dan is het waarschijnlijk zo dat de standaardinstelling van de router op de 2,4 Ghz wifiband wat aanpassingen nodig heeft. Voordat u probeert uw Mill apparaat te verbinden met de App, dien je het volgende te doen:
  • Start de telefoon opnieuw op om er zeker van te zijn dat er geen services op de telefoon zijn vastgelopen
  • Start de Wifi router opnieuw op
  • Zorg ervoor dat de telefoon verbonden is met het 2,4 Ghz Wifi netwerk. zodra de verwarming is aangesloten kunt u weer 5Ghz gebruiken
  • Zorg ervoor dat er geen VPN is geactiveerd op de telefoon of router, VPN zorgt er namelijk voor dat de app geen verbinden kan maken met onze servers.
  • Zorg ervoor dat u geen anti-virusprogramma met een actieve firewall heeft op de telefoon. De firewall kan de app blokkeren om verbinding te maken met onze server.
  • Zorg ervoor dat de heater goede wifi dekking heeft. Als alle bovenstaande suggesties zijn doorgevoerd en je kan nog altijd geen verbinden making, dan dient de wifi router mogelijk te worden aangepast. Deze aanpassingen zijn slechts tijdelijk en u kunt deze weer wijzigen zodra de heater is aangesloten. Breng aub de volgende wijzigingen aan:
  • Schakel uw 5Ghz uit
  • Verander de wifi model van de 2.4 Ghz van AUTO/802.11b/g/n in 802.11 G. Sommige routers hebben wellicht geen 802.11G optie, probeer dan de 802.11 G/N. Ook zijn er routers die andere parameters gebruiken, zij noemen ze “Modes”. Als je zo’n dergelijke router hebt, schakel dan van Mode 1 naar Mode 3. Als de heater verbonden is, adviseren we je om hem in Mode 2 te laten staan. Vraag: Ik heb een mesh router waar ik de voorgestelde wijzing niet kan aanbrengen. Wat kan ik doen? Om het apparaat te verbinden/configureren, dien je op het 2.4 Ghz netwerk te blijven. Op sommige mesh routers zendt het zowel de 2,4 GHz als de 5 GHz uit op dezelfde netwerknaam. De telefoon zal de band selecteren afhankelijk van de signaalsterkte. een manier om dit te omzeilen is door het apparaat en de smartphone op een goede afstand van het dichtstbijzijnde mesh knooppunt te plaatsen. De afstand zorgt ervoor dat het 5 Ghz signaal zwak is en de telefoon zal dan automatisch 2.4 GHz selecteren. Zodra het apparaat is aangesloten, kan je hem naar elk gewenste locatie verplaatsen. Vraag: Hoe log ik in op mijn router? Zie deze link voor een video hoe je kan verbinden met een Wifi router: Vraag: Ik kan geen verbinden maken met mijn router. We adviseren je om contract op te nemen met je internetprovider. Zij kunnen je helpen met het maken van deze aanpassingen volgens onze richtlijnen. Mochten zij je niet kunnen helpen, stuur ons dan een email met het merk en model van je router. Schrijf in de mail tevens wat je tot nu toe geprobeerd heb en hoe ver je bent gekomen in het verbindingsproces. Hoe meer informatie je ons geeft, des te sneller kunnen we je de juiste oplossing geven.
Niet perse. Zolang de WiFi-router genoeg capaciteit heeft voor het aantal actieve apparaten en het b / g-signaal distribueert, zou dit geen probleem moeten zijn.
Zorg ervoor dat u voldoende WiFi-signaal hebt, wanneer u van plan bent om de kachel te monteren. Vergeet niet dat het WiFi-signaalbereik op de verwarming lager is dan wat u ervaart met bijvoorbeeld mobiele telefoons. Zorg ervoor dat de verwarming, telefoon en WiFi-router dicht bij elkaar zijn tijdens het installeren. Verschillende bouwmaterialen zullen het bereik van de WiFi-router beïnvloeden. Het bereik van het WiFi-signaal wordt vooral beïnvloed door het soort materiaal waarmee het huis is gebouwd (beton, houtwerk enz.) Als u een zwak WiFi-signaal ervaart, raden we aan het signaal te vergroten met behulp van een WiFi-bereikvergroter (repeater / extender) om te zorgen dat de heaters een stabiel signaal hebben.
Nee, maar controleer of uw WiFi-router een 2,4 Ghz-signaal uitzendt en of u beschikbare capaciteit heeft voor uw apparaten op de router.

Vragen over de Millheat App

Een onafhankelijk apparaat is een verwarming die niet is aangesloten op een kamer in de Millheat-app. De onafhankelijke apparaten zullen niet een programma volgen als het niet verbonden is met een kamer. In plaats van een programma te volgen, kan het bediend worden via een timerfunctie die het mogelijk maakt de verwarming in en uit te schakelen. Allerlei WiFi-verwarmingen kunnen als onafhankelijke apparaten worden gebruikt, maar de verwarmer moet Generatie 2 zijn. Volg de instructies in de onderstaande instructievideo om een onafhankelijk apparaat toe te wijzen aan een ruimte:
Tot op heden met geen enkele, maar we werken met IFTTT om dit mogelijk te maken.
De reden waarom de heaters geen kwh-verbruik laten zien is waarschijnlijk omdat men bij de oorspronkelijke installatie het vermogen niet heeft opgegeven of op 0 is ingesteld.
  1. Om statistieken over het stroomverbruik te kunnen zien, dient men eerst de app openen – de kamer selecteren – omlaag scrollen en de verwarming selecteren. Dan kan je het wattage instellen en de selectieknop voor statistieken activeren. Dit dient wel voor elke kamer en elke kachel worden gedaan.
Het is mogelijk om het e-mailadres waarop uw gebruikersaccount staat, te wijzigen via enkele eenvoudige stappen in de Millheat-app:
    1. Ga naar het het startscherm:
    2. Ga naar instellingen door het symbool met drie regels te selecteren
    3. Selecteer “Persoonlijke informatie”
    4. Selecteer “Wijzigen e-mailadres”
    5. Voer het nieuwe e-mailadres in en selecteer “Pincode ophalen”
    6. Neem de pincode op in je e-mailinbox en voeg deze in, druk op OK
  1. Ga naar het het startscherm:
  2. Ga naar instellingen door het symbool met drie regels te selecteren
  3. Selecteer “Persoonlijke informatie”
  4. Selecteer “Wijzigen e-mailadres”
Ja U kunt eenvoudig schakelen tussen uw locaties bovenaan het startscherm in de Millheat-app (zie hieronder)
Voeg een gebruiker toe aan uw huis: Selecteer het pictogram met de drie stippen in de rechterbovenhoek van het startscherm. U ziet een menu waarin u “Share house” kiest. NB! Degenen met wie je je huis deelt, kunnen alle verwarmingstoestellen regelen in het huis dat je deelt. Ze kunnen het huis op dezelfde manier besturen als jij dat kunt. Volg de instructies in de video hieronder om een huis te delen: Verwijder een gebruiker van uw huis:
  1. Selecteer op het startscherm het instellingenpictogram met drie lijnen in de linkerbovenhoek.
  2. Selecteer “Users” in het menu “Settings”
  3. Selecteer het huis dat u wilt bewerken
  4. Selecteer “Remove sharing” van de persoon die u niet langer toegang tot het huis wilt geven.
Volg de instructies in de instructievideo hieronder om een gebruiker uit de Millheat-app te verwijderen:
Ja, maar alleen als u hen toegang geeft om uw verwarming te bedienen via de Millheat-app. Selecteer “Share the houses” en voer het e-mailadres in van de persoon die u toegang wilt verlenen (let op: de persoon moet zich eerst als een gebruiker registreren op de Millheat-app met het e-mailadres waarnaar u een uitnodiging stuurt). Let op: u deelt slechts één locatie per uitnodiging. Als u meerdere huizen / locaties wilt delen, moet u het deelproces voor elk huis herhalen. NB! Degenen met wie je je huis deelt, kunnen alle heaters regelen in het huis dat jij deelt. Ze kunnen het huis op dezelfde manier besturen als je kunt. Verwijder een gebruiker uit uw huis:
    1. Selecteer op het startscherm het instellingenpictogram met drie lijnen in de linkerbovenhoek.
    2. Selecteer “Users” in het menu “Settings”
    3. Selecteer het huis dat u wilt bewerken
    4. Selecteer “Remove sharing” van de persoon die u niet langer toegang tot het huis wilt geven.
Je gebruikt waarschijnlijk een maildomein met een krachtige firewall; de filter tegen spam en advertenties en alle automatisch gegenereerde mail.
Omdat onze pincode e-mail automatisch wordt gegenereerd, kan deze soms worden tegengehouden door deze filters.
Probeer het nogmaals via een hotmail of Gmail email adres
Dan ontvang je zeker een email met de pincode.  Controleer wel even of de e-mail met de pincode niet in de spamfolder van uw e-mail staat.
Als je niet bent aangemeld bij een privé wifi netwerk, log dan uit bij wifi en gebruik dan alleen mobiele data. Dan weten we zeker dat ook het wifi netwerk geen firewalls heeft die onze mail tegenhoudt.
Houd er rekening mee dat u alleen uw e-mailadres moet invoeren voordat u “Get PIN” selecteert. Het door u gekozen wachtwoord wordt ingevoerd als u de pincode per e-mail hebt ontvangen.
Selecteer “Register” aan de onderkant van het login scherm en volg de volgende instructies:
  1. Enter your email
  2. Selecteer “Get PIN”
  3. Neem de pincode op in je e-mail inbox en voeg deze in
  4. Voeg jouw geselecteerde login wachtwoord voor the Millheat app
  5. Selecteer “Next”
  6. Voeg jouw naam toe en beeindig de registratie
Om de Millheat-app te gebruiken, gelden de volgende minimale OS-vereisten: iOS: Versie 8.0 of nieuwer (Houd er rekening mee dat je iPhone 5S of nieuwer nodig hebt om de Millheat-app te gebruiken. Dit is een vereiste van Apple en we kunnen helaas geen oudere modellen ondersteunen) Android: Versie 4.2 of nieuwer
Je kunt de Millheat-app gratis downloaden in de App Store (voor Apple-apparaten) en Google Play (voor Android-apparaten). Zoeken naar: Millheat Systeem vereisten: iOS: versie 8.0 of nieuwer (let op: je hebt iPhone 5S of nieuwer nodig om de Millheat-app te gebruiken) Android: versie 4.2 of nieuwer
Dit probleem heeft hoogstwaarschijnlijk te maken met het feit dat het wifi-netwerk waarmee je verbonden bent een zeer strikte firewall heeft, waardoor de app niet kan communiceren met de server. Dit is een veelvoorkomend probleem wanneer u bijvoorbeeld op het werk bent, waar de firewalls meestal extra streng zijn. Zorg ervoor dat het wifi-netwerk de volgende poorten in de firewall open heeft staan, dan zal alles weer normaal werken: TCP / IP 5000 (http gateway, app with platform) 443,9005 (https gateway, app with platform) 9100 (load balance of device connecting to cloud) 8000,9000,9004 (device connect with cloud) 9001 (device data push, device control cmd, app with platform) 80 (all third party services) UDP: 6689 (unicast in intranet, device with cloud via router) 7689, 8689 (broadcast in intranet, app with device via router) Als alternatief kunt u de verbinding met Wifi verbreken en alleen de mobiele data van uw telefoon gebruiken. U zult zien dat de app normaal werkt. Zie onderstaand een link naar een video hoe je kan inloggen in je router:

Vragen over het gebruik van de Millheat App

Google Play geeft de toestemmingen weer die de app nodig heeft wanneer je de Millheat-app downloadt, maar het kan een enigszins scheef beeld geven van de informatie die feitelijk wordt gebruikt, omdat ze vrij brede categorieën hebben. Hieronder ziet u de schermafbeelding die u vindt bij het downloaden van de app: Waar heeft de Millheat-app eigenlijk toegang toe? Foto’s / Media / Bestanden:de app moet toegang hebben tot de bestanden op de telefoon, zodat de app op uw Android-apparaat kan worden geïnstalleerd. Er is geen toegang tot foto’s / media. WiFi-verbindingsinformatie: de app heeft deze toestemming nodig om uw Mill WiFi-apparaten aan te sluiten op uw WiFi Apparaat-ID en oproepinformatie: Google Play heeft de apparaat-ID nodig om de app te kunnen downloaden en installeren. Er is geen toegang tot oproepinformatie.
Volg de instructies in de video hierover over het toevoegen van een nieuwe heater in de Millheat app:
Kalibratie geeft u de mogelijkheid om de temperatuur van de verwarming te kalibreren tegen de werkelijke temperatuur in de kamer, zonder fysiek aanwezig te zijn. Voor de kalibratiefunctie dient u een Generatie 2 Mill-verwarming te hebben. Lees hier meer over de verschillen tussen Generatie 1 en Generatie 2.
De timerfunctie op het onafhankelijke apparaat kan worden vergeleken met een normale timer op uw telefoon. Om de timer op een onafhankelijk apparaat in te stellen, doet u het volgende:
  1. Kies vanaf welk onafhankelijke apparaat u een timer wilt instellen in het overzicht van het beginscherm
  2. Selecteer “Timer”
  3. Druk op het teken ‘+’ in de rechterbovenhoek
  4. Stel de timer in:
    • Stel de gewenste tijd in en op welke weekdagen u het wilt gebruiken
    • Kies of de timer de verwarming moet in- of uitschakelen
  5. Kies een naam voor de timer
  6. Selecteer “Save” wanneer u de timer hebt ingesteld
Houd er rekening mee dat je twee timers moet maken als je wilt dat de verwarming automatisch wordt ingeschakeld om 14.00 uur en om 17.00 uur.
Ja, het is mogelijk om de kamer te veranderen of om deze onafhankelijk van een kamer te maken (alleen voor Generatie 2-verwarming). Verander de kamer waar de verwarming op is aangesloten: Voer vanuit beginscherm de volgende stappen uit:
  1. Kies de kamer waar de heater op dat moment mee verbonden is
  2. Selecteer “Device list” onderaan het “Room” Scherm
  3. Selecteer de kachel die u naar een andere kamer wilt veranderen
  4. Selecteer het symbool “…”
  5. Selecteer “Change room”
  6. Kies de kamer die u wilt wijzigen of maak een nieuwe kamer door het teken ‘+’ in de rechterbovenhoek te selecteren
Volg de instructies in de video hieronder om de ruimte te wijzigen waar een verwarming op is aangesloten: Maak de verwarmer onafhankelijk (onafhankelijk apparaat): Voor Generatie 2-heaters is het ook mogelijk om de verbinding met een ruimte te verwijderen en de verwarming onafhankelijk te maken (volgt geen programma).
  1. Kies de kamer waar de heater op dat moment mee verbonden is
  2. Selecteer “Device list” onderaan het “Room”scherm
  3. Selecteer de kachel die u naar een andere kamer wilt veranderen
  4. Selecteer het symbool “…”
  5. Selecteer “Unassign Room”
  6. Selecteer “OK”
  7. De verwarming wordt weergegeven in het overzicht “Independent Device” op het startscherm.
Lees hier meer over de onafhankelijke apparaten
Ja, dat kan. Voer vanuit het startscherm de volgende stappen uit:
  1. Kies een willekeurige kamer
  2. Selecteer “Device list” aan de onderkant van het scherm
  3. Selecteer een verwarming uit de lijst
  4. Selecteer het symbool met drie punten
  5. Selecteer “Change room”
  6. Selecteer het “+” symbool in de rechterbovenhoek
  7. Schrijf de gewenste naam voor de nieuwe kamer en selecteer “Create Room”
  8. Verplaats de kachel terug naar de oude kamer door stap 1-5 te herhalen en selecteer vervolgens de kamer waarin de kachel oorspronkelijk was.
Ja, met generatie 2-kachels is het mogelijk om de kachel uit te zetten via de Millheat-app. Op het verwarmingsscherm in de Millheat ziet u een OFF-knop gecentreerd boven in het scherm. Druk op de OFF-knop en de kachel gaat uit (let op: u moet “controle device individually” activeren om deze functie te gebruiken).
Nee. De kachel blijft branden en kan instructies krijgen. Het display toont “OF” en de verwarming zal geen warmte genereren, ongeacht hoe koud het in de kamer wordt. Deze off model / uitstand is alleen beschikbaar voor Generatie 2-verwarmers.
Het is mogelijk om alleen delen van uw huis te delen (als u niet al uw kamers wilt delen). U kunt het huis of een kamer delen door deze stappen te volgen:
  1. Selecteer in het startscherm het symbool met drie stippen in de rechterbovenhoek
  2. Selecteer “Share the houses”
  3. Selecteer “Ok”
  4. Typ het e-mailadres van de persoon met wie u uw huis of kamer wilt delen
  5. Selecteer “Share the house” of “Share individual rooms”
U kunt de gebruikers op elk moment verwijderen door “Settings” en “Usesr” te selecteren. Houd er rekening mee dat het delen niet wordt bijgewerkt, dus als nieuwe Mill WiFi-apparaten worden toegevoegd, moet je het delen verwijderen en het huis opnieuw delen zodat de gebruikers waarmee je het huis deelt, een bijgewerkt huis hebben Volg de instructies in de video hieronder om individuele kamers te delen:
Ja, dat kan. Op het startscherm ziet u de geregistreerde temperatuur van de kamers. Als er meer dan één verwarming op de kamer is aangesloten, wordt de gemiddelde temperatuur weergegeven. Het is mogelijk om de heater te kalibreren, als de temperatuur afwijkt van de werkelijke temperatuur in de kamer.
Uw kachel zal standaard het “Standaardprogramma” volgen. Het is niet mogelijk om dit programma te bewerken of verwijderen. U kunt uw eigen programma’s creëren, die beter bij uw wekelijkse schema passen. Om het programma van de afzonderlijke kamers te wijzigen, selecteert u “Default program” (zie afbeelding aan de rechterkant). Er verschijnt een pop-up lijst. Veeg naar links of rechts om naar het programma te gaan dat u voor de verschillende kamers wilt gebruiken. Bevestig door de naam van het programma te selecteren. Volg de instructies in de video hieronder om het programma te wijzigen dat een kamer volgt:
In de meeste gevallen volgt u de modus Normaal, wat betekent dat de verwarmingstoestellen in uw huis de programma’s van de toegewezen ruimten volgen.
Om te voorkomen dat een programma alleen wordt gewijzigd omdat u op een dag vroeg thuiskomt, kunt u in plaats daarvan het programma overschrijven. Je hebt 4 modi beschikbaar:
  • Comfort
  • Sleep (Slaap)
  • Away (Weg)
  • Off (Uit)
Vergeet niet dat u uw huis of kamer altijd kunt instellen op de normale modus (“huis” symbool). De verwarmingen volgen dan de toegewezen programma’s voor elke kamer. U kunt op verschillende niveaus overschrijven, afhankelijk van wat u wilt: Overschrijf uw huis (alle verwarmingstoestellen in uw huis):
  1. Op het startscherm van de Millheat-app kun je zien in welke modus het huis is ingesteld in “rooms”
  2. Selecteer de gewenste modus
  3. Selecteer het aantal uren dat u wilt dat de overschrijving duurt
  4. Nadat de gewenste overschrijvingsperiode voorbij is, zullen de verwarmingstoestellen in uw huis automatisch terugkeren naar de normale modus (waar ze de toegewezen programma’s volgen)
Volg de instructies in de video hieronder om het programma voor het hele huis te overschrijven: Overschrijf een enkele kamer ( en de verwarmingstoestellen in deze ruimte):
  1. Op het “Room” scherm van de kamer waar je van modus wilt wisselen, vind men vier symbolen onder de kop “Override Program”.
  2. Selecteer de gewenste modus
  3. Stel het aantal uren in dat u wilt dat de overschrijving duurt
  4. Nadat deze gewenste periode voorbij is, zullen de verwarmingen in de geselecteerde ruimte automatisch terugkeren naar de normale modus (waar ze het toegewezen programma volgen).
Volg de instructies in de video hieronder om het programma voor het hele huis te overschrijven: Overschrijf een enkele heater:
  1. Zoek de verwarmer die je wilt overschrijven in de Millheat-app (selecteer de kamer waaraan de verwarming is toegewezen in de app en selecteer “units” helemaal beneden op het scherm)
  2. Selecteer “control device individually”
  3. Stel de gewenste temperatuur in
Om een programma verwijderen doe het volgende:
    1. Selecteer “Programs” op het startscherm
    2. Selecteer het programma dat u wilt verwijderen
    3. Selecteer “delete the program”
NB! “Default Program” kan niet worden verwijderd Volg de onderstaande instructievideo over het verwijderen van een programma:
Wanneer je geen temperatuur in de app ziet, dan betekent dat de verbinding is verbroken. Twee tips: 1) Zet de heater uit, wacht 10 sec en zet hem dan aan. Het zou opnieuw moeten verbinden. Dit in de veronderstelling dat je jouw wifi-netwerknaam of wachtwoord niet heeft gewijzigd, in dat geval dient men de kachel opnieuw instellen en de kachel opnieuw toevoegen de app. 2) Om te voorkomen dat de verwarming in de toekomst zijn verbinding verliest, raden we aan dat je inlogt bij de router en de volgende wijzigingen aanbrengt: – Kanaal 1-10, gebruik geen AUTO – DHCP moet zijn ingeschakeld (enabled) – WMM en APSD of andere energiebesparende of verkeer-prioriserende modi in de router moeten worden uitgeschakeld (dit zorgt ervoor dat de verwarming verbonden blijft)
Vakantiemodus is een functie waarmee u eenvoudig alle verwarmingstoestellen die verbonden zijn met uw huis, gedurende een bepaalde periode op een bepaalde temperatuur kunt instellen. Dit is een goede optie wanneer u op vakantie gaat in plaats van uw programma’s opnieuw in te stellen. Vakantie modus kan bijvoorbeeld ook worden gebruikt bij het verlaten van uw vakantiehuisje aan het einde van het weekend. U activeert vakantiemodus door de volgende stappen te volgen:
  1. Selecteer het instellingenpictogram op het startscherm (drie regels in de linkerbovenhoek).
  2. Selecteer “vacation mode”.
  3. Kies het huis waarvoor u de vakantiemodus wilt activeren en selecteer “volgende”.
  4. Stel de datum en tijd in voor de vakantie (begin en einde).
  5. Activeer de vacation mode”.
  6. Stel de gewenste temperatuur in voor alle verwarmingen die in de vakantieperiode aan uw huis zijn toegewezen.
U kunt een vakantieperiode in de toekomst instellen, maar er mag niet meer dan één vakantie tegelijk worden geregistreerd. Wanneer de vakantiemodus actief is, zal uw startscherm u vertellen dat uw huis zich in de vakantiemodus bevindt.